Vill du bli vår nya kollega? Vi söker en administratör till vår Ekonomi och HR-avdelning!

21 januari, 2025
Nu har du chansen att bli en del av vår Ekonomi/HR- avdelning på Rambo AB. Avdelningen består av ett team på 4 personer, en Ekonomi/HR-chef, en redovisningsekonom, en HR-specialist samt en ekonomiadministratör. Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad Ekonomi och HR administratör med huvudfokus på ekonomi. Du kommer att samarbeta nära med övriga kollegor på avdelningen och bidra med din kompetens och initiativkraft för att utveckla och effektivisera arbetssätt och processer. Du delar Rambos värdegrund och förhållningssätt och Du vill bidra till vår gemensamma utveckling och vill vara med och utvecklas! Är du den som kan hålla ordning och skapa strukturer som underlättar för hela företaget? Då vill vi gärna höra från dig!

Om arbetsplatsen

Varje dag underlättar Rambo vardagen för över 45 000 hushåll, verksamheter och företag i våra fyra ägarkommuner. Rambo AB är ett kommunägt miljöföretag i mellersta Bohuslän inom återvinning och avfallshantering med hushålls- och företagskunder. Rambos uppdrag är att tillgodose ägarkommunernas och dess invånares behov av en ekonomiskt och miljömässigt långsiktigt hållbar resurshushållning och avfallshantering. Vi står för närhet, enkelhet och förtroende. Rambo ägs av Lysekil, Munkedal, Sotenäs och Tanums kommuner och har ca 100 anställda. Mer om Rambos verksamhet finner du på rambo.se

Om tjänsten

Arbetsuppgifter:

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

  • Hantera kund/leverantörsreskontra och vara ansvarig för att underhålla och utveckla rutiner.
  • Hantering av avtalsdatabas och vara ansvarig för att underhålla och utveckla rutiner.
  • Momsredovisning
  • Avstämningar av balanskonton
  • Delaktighet vid månad/tertial/årsbokslut.
  • HR-administration
  • Övriga administrativa uppgifter kopplade till Ekonomi/HR avdelningen

Låter det här som ett jobb där du både vill utvecklas och utveckla? Då tycker vi att du ska söka redan idag!

Vem är du?
För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna är det viktigt att du:
Krav:
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, YH-examen inom ekonomiområdet, eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har kunskap inom ekonomi- och HR-administration samt ett par års praktisk erfarenhet, gärna inom kommunal verksamhet. Du har goda kunskaper i Office-paketet.  Som person är du strukturerad, noggrann och har lätt för att samarbeta. Vi ser gärna att du är van att arbeta självständigt och att du är lösningsorienterad. Tjänsten förutsätter att du är serviceinriktad och att du obehindrat kan kommunicera på svenska både i tal och skrift.

Meriterande:
Erfarenhet av Hogia Affärssystem (Hogia Approval Manager, Hogia Approval Agreement)
Erfarenhet från Hogia Lön+/Hogia Personal

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Passar vi dig?

Läs ut Rambo AB och du får Regional avfallsanläggning i mellersta Bohuslän Aktiebolag. Det säger en del om vår verksamhet, medan vår vision säger allt: Det finns inga sopor! Tillsammans skapar vi resurser för framtidens generationer. Vi vill att det ska vara lätt för våra kunder att göra rätt i vardagen och med kunskap och rådgivning tror vi att alla kan vara miljöhjältar. På Rambo samlas olika kompetenser inom insamling, anläggning, kundservice och huvudkontor. Vår värdegrund förenar oss och fungerar vägledande i det dagliga arbetet. Genom att agera på ett sätt som visar att Rambo står för förtroende, enkelhet och närhet förstår kunderna vilka vi är.

Hos oss får du:
Som anställd på Rambo erbjuder vi friskvårdsbidrag, flextid, möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar, friskvårdstimme (där verksamheten tillåter), förmånscyklar samt liv-/olycksfalls-/sjukförsäkring.

Ansökan

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Sista ansökningsdatum är 2025-02-09. Märk din ansökan med ”Ekonomi och HR administratör”.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas före sista ansökningsdatum. Tillträde så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Vill du veta hur Rambo hanterar dina personuppgifter? Läs mer här www.rambo.se

Praktiskt om tjänsten

Kommun: Lysekil

Arbetsort: Lysekil

Anställningens omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Körkortskrav: B-körkort

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Antal lediga befattningar: 1

Löneform: Månadslön

Kontakt

Ekonomi och HR chef, Jaana Wikén, 0523-66 87 20, jaana.wiken@rambo.se

Redovisningsekonom, Maria Bergqvist, 0523-66 77 25, maria.bergqvist@rambo.se

Facklig företrädare

Rambo har kollektivavtal med Svenska Transportarbetareförbundet, OFR:s förbundsområde Allmän kommunal verksamhet och AkademikerAlliansen.

Övrigt

För den här tjänsten tillämpas registerkontroll före beslut om anställning.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.