Vi söker kollega till kundservice – föräldravikariat!

30 september, 2021
Får du energi av mötet med andra människor och gärna tar stöd av digitaliseringens möjligheter för att förenkla och förbättra kunders vardag? Då kan denna tjänst vara något för dig! Sök redan idag då vi tillämpar löpande urval.

Varje dag underlättar Rambo vardagen för över 45 000 hushåll, verksamheter och företag i våra fyra ägarkommuner. Rambo AB är ett kommunägt miljöföretag i mellersta Bohuslän inom återvinning och avfallshantering med hushålls- och företagskunder. Rambos uppdrag är att tillgodose ägarkommunernas och dess invånares behov av en ekonomisk och miljömässig långsiktig hållbar resurshushållning och avfallshantering. De står för närhet, enkelhet och förtroende. Rambo ägs av Lysekil, Munkedal, Sotenäs och Tanums kommuner och har idag ca 90 anställda. 

Om tjänsten

Rambos kundservice hjälper både privatpersoner och företag med frågor och ärenden inom renhållning, återvinning och miljö. Du kommer till stor del vara kundens första kontakt och är därmed en nyckelperson i att underlätta vardagen och skapa en bra upplevelse för kunden. Kundservice är ett team på fyra personer och möter Rambos kunder främst genom telefon, mejl och chatt.

Du erbjuds

  • Ett roligt och omväxlande arbete i en engagerad och positiv arbetsgrupp
  • Arbeta operativt i en nyckelfunktion och därmed skapa synliga resultat
  • En god arbetsmiljö och arbetsplats i centrala Lysekil med en fantastisk utsikt över Gullmarsfjorden

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna är av skiftande svårighetsgrad, vilket betyder att du kan förvänta dig att arbeta både med komplexa utmaningar och med enklare rutinärenden. Det är viktigt att du trivs med telefonen och datorn som arbetsverktyg och kan navigera snabbt emellan. Exempel på arbetsuppgifter är:

  • Handlägga ärenden samt olika abonnemangsfrågor
  • Hantera felanmälningar
  • Lägga beställningar

Vi söker dig som

  • Har arbetat inom serviceyrket tidigare eller har relevant utbildning
  • Har obehindrade kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift, eftersom det dagliga arbetet kräver detta
  • Har god datorvana

Det är meriterande om du:

  • Har arbetat som kundservicemedarbetare tidigare

För att trivas i den här rollen är det viktigt att du har ett prestigelöst sätt och tycker om en varierande vardag.

Som person är du:

  • Uthållig
  • Serviceinriktad
  • Ansvarstagande
  • Noggrann

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information

  • Start: Omgående, gärna senast 1 november
  • Omfattning: Heltid, 8-17, föräldravikariat t.o.m. 2022-08-31
  • Placering: Lysekil

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Rambo AB med Academic Work. Amanda Rees Fager eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbgh02@academicwork.se. Ange annons-ID i ditt mail: 1506030 Ansökan skickar du in till Academic Work här. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.