Nyheter i appen Mitt Rambo!

13 oktober, 2025
Från och med tisdag, 14 oktober, uppdaterar vi vår app Mitt Rambo med fler smarta funktioner.

Du hittar bland annat en ny ikon i menyn – Mina sidor!
Här kan du som står som abonnemangsägare logga in med BankID och enkelt se dina kommande och tidigare tömningar i en smidig kalender, kolla fakturor, uppdatera kontaktuppgifter och se hur många ÅVC-besök du har kvar ♻️

Dessutom kan du nu få notiser om vi inte kan tömma ditt kärl, slå enkelt på funktionen i inställningarna efter uppdatering!  💚

Alla funktioner du känner igen finns kvar precis som tidigare – vi har bara lagt till fler smarta funktioner. Det är helt valfritt att använda inloggat läge – appen fungerar precis som vanligt även utan inloggning.

👉 Har du inte automatisk uppdatering? Då kan du söka efter Mitt Rambi App Store eller Google Play och uppdatera till den senaste versionen av Mitt Rambo från och med imorgon.

Du kan också klicka här för App Store.

och här för Google Play.

Hälsningar,

Rambo

Vanliga frågor och svar:

Behöver jag skapa ett konto för att använda appen?

Nej, du kan fortfarande använda appen utan inloggning. Vill du logga in på Mina Sidor behöver du ha ett abonnemang hos oss som privatkund, och själv stå som abonnemangsägare – eftersom inloggningen är kopplad till ditt personnummer. Det finns flera funktioner i appen att använda utan att logga in.

Hur loggar jag in på appen?

Det finns flera funktioner i appen att använda utan att logga in. Vill du logga in på Mina Sidor, för att exempelvis se fakturor eller kvarvarande ÅVC-besök, så loggar du in med hjälp av BankID.

Fungerar annat e-ID än BankID?

I dagsläget är det bara BankID som fungerar för att logga in på appen Mitt Rambo.

Kan flera personer i samma hushåll logga in och se samma uppgifter?

Mina sidor är bara tillgängligt för den som står som abonnemangsägare, eftersom det är kopplat till personnumret. Det är inte möjligt att lägga till fler användare av Mina Sidor.

Vad är nytt i appen?

  • Inloggning med BankID för att komma åt fler funktioner

  • Möjlighet att se fakturor och abonnemang

  • Koll på avfallshämtningar i kalender och ÅVC-besök

  • Notiser vid avvikelse

  • Informationsmeddelanden direkt i appen

Kan jag fortfarande se när ni kommer och tömmer nästa gång?

Ja! Det fungerar precis som tidigare. Ange din adress på startsidan och aktivera notiser, så ser du när nästa tömning sker. Vill du se alla planerade tömningar för resten av året? Logga in på Mina Sidor och gå till Mina tjänster → Avfall → Avfallshämtningar.

När jag loggar in så står det att jag inte har några aktiva tjänster hos er?

Detta beror på att du inte står som abonnemangsägare eller har ett eget avfallsabonnemang. Det kan bero på att någon annan i ditt hushåll står som abonnemangsägare eller att du exempelvis bor i lägenhet, och inte har ett eget avfallsabonnemang. Om du har ett eget avfallsabonnemang och står som abonnemangsägare men ändå får upp denna text, kontakta vår kundservice.

Hur får jag notis om avvikelser vid tömning?

Uppdatera appen efter 14 oktober, slå på Avvikelser i appens inställningar och verifiera dig med BankID. Tänk på att även ha notiser godkända i telefonens inställningar för att det ska fungera.

Är det gratis att använda appen?

Appen är helt gratis att ladda ner och använda.

Vad gör jag om appen inte fungerar?

Prova att starta om appen eller ladda ner den på nytt.
Om problemet kvarstår – kontakta kundservicekundservice@rambo.se eller 0523-66 77 00.